• Начало »
  • Новини »
  • Изморихте ли се да сте изморени? Пролетната умора- нека да се справим с нея!

Изморихте ли се да сте изморени? Пролетната умора- нека да се справим с нея!

29 март 2017
Изморихте ли се да сте изморени? Пролетната умора- нека да се справим с нея!

Слънчицето грее все по-силно, птиците пеят и цялата природа се пробужда. Независимо от това вие се чувствате слаби и уморени, липсва ви енергия и тонус, страдате от световъртеж и напрежение в мускулите ви? Ставате по-раздразнителни, трудно се концентрирате и запаметявате, наляга ви пълна апатия и сънят ви е нарушен.. Това са само някои от симптомите на пролетната умора.

Резултат с изображение за spring fatigue

 

Защо става така? Защо вместо да сте бодри и отпочинали, вие сте уморени и апатични? Според различни специалисти най-простото обяснение за появата на пролетната умора е нарушеният баланс на организма.

Липсата на слънчева светлина и намалената физическа активност през зимните месеци са някои от причините за поява на пролетната умора.
С внезапното повишение на температурата, тялото преминава в режим на охлаждане, кръвоносните съдове се разширяват, което засилва кръвоснабдяването на органите, понижава кръвното налягане и засилва метаболизма. Всичко това изтощава тялото и  води до чувство на отпадналост и тежест.
Консумацията на повече храни, богати на вредни мазнини през зимния период, също и в основата на пролетната умора. Запасите от витамин Д драстично се изчерпват, както и хранителната доставка на полезни вещества- витамини, минерали и т.н е силно занижена. Зимните плодове и зеленчуци за "парников продукт" и са лишени от пълноценни хранителни елементи.
Друга теория за развитието на пролетна умора е наличието на хормонален дисбаланс. Това е честа причина за изпадане в депресивни кризи. През зимата значително спада нивото на хормона серотонин, произвеждан от епифизната жлеза, и надделява отделянето на хормона мелатонин. Това е така, защото през зимата светлата част на деня е по-кратка

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/hot-news/news_19655.html

Друга теория за развитието на пролетна умора е наличието на хормонален дисбаланс. Това е честа причина за изпадане в депресивни кризи. През зимата значително спада нивото на хормона серотонин, произвеждан от епифизната жлеза, и надделява отделянето на хормона мелатонин. Това е така, защото през зимата светлата част на деня е по-кратка

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/hot-news/news_19655.html

Друга теория за развитието на пролетна умора е наличието на хормонален дисбаланс. Това е честа причина за изпадане в депресивни кризи. През зимата значително спада нивото на хормона серотонин, произвеждан от епифизната жлеза, и надделява отделянето на хормона мелатонин. Това е така, защото през зимата светлата част на деня е по-кратка

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/hot-news/news_19655.html

Друга теория за синдрома на пролетната умора е хормоналният дисбаланс. През мрачните и студени зимни дни нивото на серотонина, не случайно наричан "хормонът на щастието", силно се изчерпва и надделява отделянето на хормона мелатонин, който е отговорен за спокойствието и баланса на организма.  С настъпването на пролетта се засилва производството на ендорфини, естрогени и тестостерон, ограничава се производството на мелатонин. Тези процеси изсмукват енергията на тялотo.
 
Адаптацията към тези промени е вид "стрес" за организма, но ето няколко съвета как по-лесно да възвърнете жизнените си сили:
 

Храненете се правилно
Едно от най-хубавите неща на пролетта е, че през този сезон, богатството от полезни храни е огромно. Сега е моментът да позабравите за тежко приготвените ястия и да се настроите на по-зелена вълна.

  • Хапвайте колкото се може повече салати и не пропускайте да ги подправите с магданоз. Той е източник на витамините C и B и има способността да тонизира организма.
  • Залагайте на по-леки меса като пилешко или пуешко и поне веднъж седмично си правете „рибен ден”. Морските деликатеси са богати на полезни мазнини и на витамини от А и В групите. Те също имат способността да зареждат тялото с енергия и да подсилват имунитета.
  • Старайте се да приготвяте храната си на пара или да я печете, или варите.
  • Яжте плодове и зеленчуци в големи количества. Едни от най-подходящите, които ще ви помогнат да забравите за пролетната умора, са морковите, чушките, зеленият лук и броколите, които предпазват организма от вредното влияние на околната среда. Що се отнася до плодовете, не забравяйте цитрусите като кивито и бананите например. Ягодите също са много полезни при пролетна умора.  Те са богати на витамин Р, а неговият недостиг в организма, причинява обща отпадналост.
  • Ментово масло помага да преодолеете острия глад. Пролетта е сезон, през който много често се получават пристъпи на остър глад. Природата обаче е открила своеобразен начин да надхитри пристъпите на повишен апетит с помощта на ментово масло. Добре би било в чантата си да имате шишенце 100% натурално масло и при пристъп на неутолим глад да можете да вдъхнете от силния и наситен аромат.Чаят от индийско (мускатово) орехче извежда опасните токсини от тялото-Етеричните вещества в ядката на индийското орехче подобряват функцията на черния дроб и го пречистват. Така този "верен страж" на организма може спокойно да изпълнява своите функции. Природолечителите препоръчват към една чаша билков чай (по избор), подсладен с мед, да добавите 1 ч. л. прясно смляно мускатово орехче. Приема се ежедневно по една чаена чаша, като лечебният период трае не повече от две седмици.Витамин С за редуциране на килограмите. Всекидневният прием на фреш от 4 лимона, разредени с вода, осигурява достатъчно количество от необходимия витамин за организма, което се натрупва в надбъбречната жлеза - ключово място, където се синтезират едни от най-важните хормони, подпомагащи отслабването - адреналин, норадреналин и кортизол.
  • Джинджифил за по-добро функциониране на храносмилателната система. В Китай и Индия джинджилифът е предпочитано средство срещу смущения в дейността на храносмилателната система. Той значително улеснява образуването на слюнка и стомашен сок, като спомага за по-лесното усвояване на храната. С негова помощ храносмилателната ви система ще функционира безупречно! Необходимо е преди хранене да приемате по 1 чаша преварена топла вода, смесена с ½ ч. л. настърган джинджифил.
  • Водораслите лекуват най-добре. Доказано е, че морските водорасли са един от най-големите потенциални източници на белтъчини и други жизненоважни хранителни вещества сред растенията. Във водораслите се съдържа и голямо количество йод, който е отлично "гориво" за обменните процеси. Той също подпомага дейността на хормона на щитовидната жлеза - тироксин, и активира превръщането на енергия и топенето на мазнините. През пролетта водораслите стимулират, укрепват и подсилват дейността на имунната система на човека и се оказват особено полезни при поддържането на здравословен и балансиран режим на хранене.
  • "Бърза помощ" за свеж организъм - ядки. Лецитинът, който се съдържа в тях, е полезен за активизиране на мисловната дейност; а селенът, на който са богати почти всички ядки, подобрява настроението и прогонва потиснатостта.

Резултат с изображение за fruits and vegetables

 
 
Спортувайте
Едва ли е нужно да ви убеждаваме колко е полезно да спортувате често. В периода между два сезона това е един от най-добрите начини да подсилите организма си. Ако до сега сте посещавали предимно фитнес залата, време е да покажете носа си навън и да се заемете с колоездене или джогинг например. За тези, които не са почитатели на спорта дори една разходка в парка е чудесен начин да се заредят с повечко тонус и енергия.
 

 Резултат с изображение за running girl

 

 

Спете достатъчно
Осигурете си поне 8-часа, за да сте сигурни, че ще сте пълни с енергия на следващия ден. Доказано е, че дългият сън може да помогне на организма да се пребори с неразположения като настинка или главоболие например. Тъй като той протича на няколко стадия, оказва се че именно последният, който започва след седмия час, е най-важен за имунитета.
 

 

 Резултат с изображение за sleep

 

 

Дневна светлина

Най-важното нещо е това да прекарваме достатъчно време на дневна светлина – по възможност при изгрев и в следобедните часове преди залез. Дори и да нямате време за разходки, винаги можете да излезете на балкона или пред офиса и да използвате почивката си от 10-15 минути, за да бъдете навън, а не в затворено пространство. Не забравяйте, че светлината е най-добрият сигнал за настройване на  биологичния часовник.

 

Вода
Пийте много вода. Тя прочиства токсините от тялото и може да бъде едновременно най-простото, но и най-ефективно решение при чувство на отпадналост.
 

 

Тайните на живата вода!

Акална вода- защо трябва да я пием редовно! - за жизнен тонус - за пречистване и детоксикация на организма - високо PH и алкализиране - здрави бъбреци

прочети още
Защо да предпочета покупката на бельо онлайн!

Предимствата от пазаруването в интернет пространството!

прочети още
Изберете правилния сутиен

Само за дамите: няколко ценни съвета как правилно да изберете сутиен.

прочети още